Állás és muzsika 10 percben, avagy a mobilitás szakértők szabadon szakkommentálnak

KARRIER ~ KÜLFÖLD ~ KALAND

KARRIER ~ KÜLFÖLD ~ KALAND

Magyarok Brüsszelben

Két különböző élethelyzet

2018. augusztus 21. - EURES, a mobilitás szakértője

kulfoldi_munkavallalas_magyarok_brusszelben.jpgSokféle magyar él és megfordul a belga fővárosban, és amikor ott járunk, egész biztosan hallunk magyar szót az utcán. Ebbe most nem számítanám bele azokat, akik csak egy villámgyors (tagállami képviseletet ellátó) zombijáratos kiruccanásra mennek ki, majd jönnek is haza lihegve. Élnek ott melósok és nem melósok is. Két különböző élethelyzet következik.

Az egyik egy Louise környéki kis szállodában történt, amelynek épp azt a szintjét renoválták, ahová a szobámat kaptam. Ahogy kiszálltam a liftből és megszakadt a rezgőcsiszoló hangja, jó magyar építőmunkások beszédére lettem figyelmes egyből. Ugyanis az ő kezükben lehetett az a rezgőcsiszoló, amit épp kikapcsoltak. (Ezért hallottam meg őket.) Mivel siettem, nem kopogtam be hozzájuk érdeklődni, hogy itteni önálló munkavállalók-e egy rendesen fizető, belga építő cégnél, vagy egy magyar vállalat kiküldött munkavállalói-e a szolgáltatások szabad áramlása jegyében elnyert projekt végrehajtása érdekében. Mivel a rekonstrukció olyan fokán álltak, azt sem kérdezhettem meg tőlük, hogy van-e még szabad szerszám és beugorjak-e melléjük csiszolni  (bejelentetten vagy be nem jelentetten). 

Viszont lelkesen és szorgalmasan dolgoztak és a munkáról beszélgettek.

 

A másik élményem teljesen más volt. Ugyanis a hátam mögött szólt (Mit szólt? Zengett!) a magyar szó, az a cifra, kissé elkenődő, alig érthető okoskodás, amelyre nem is lett volna kedvem megfordulni. De nem is kellett, mert két ápolatlan, erősen tarka ruházatot viselő fiatalember, kezükben a dobozból kilötyögő Jupilerrel egyszerűen elhúztak mellettem egy sovány kutyát cibálva. Semmiben nem különböztek azoktól a városi csövesektől, akik életmódszerűen és erős, öntelt büszkeséggel dolgoznak meg nap mint nap a szabadságukért.

Ők nem dolgoztak. Kéregettek. Káromkodtak.

 

A fentiekből nem szükséges bármiféle tanulságot kifacsarni.
Sokfélék vagyunk, sokféle külföldi (”munka”)vállalással. Ki ezért megy ki, ki azért.

Viszont azok, akik Brüsszelbe vágynak, találnak itt egy nagy adag felkészítőt hozzá:

(A felsorolt blogok tartalmáért azok üzemeltetői felelősek.)

 

A külföldi munkavállalás szakértői

A bejegyzés trackback címe:

https://eurescue.blog.hu/api/trackback/id/tr4814150149

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása